Tävling!

Var och tävlade i lördags (bilder kommer senare från Lotta). Jag debuterade med Chasmine ( ett sto som vi nyligen har sålt) och vi startade en LB:2. Kan väl som så här att hon hade mkt intressant att titta på framridningen! En bit ifrån framridningen gick troentorps riskolehästar och de sprang omkring och det var ju JÄTTE spännande!!
 Men när vi kom in på banan så blev hon mkt lugnare och lyssnade mer på mig. Hade två missar, dels i ökade skritten där hon var orolig med huvudet och sen i ena galoppfattningen fattade hon fel galopp och när jag tog tag i henne så blev hon lite sur. Men annars skötte hon sig super bra och både jag och ägarna var nöjda. Men poängen var inte så bra! Blev rätt så irriterad, hon fick 58% och det var ungefär en 62 % ritt! Där var några som kom fram och tyckte att jag hade fått för låga poäng och jag håller med!

Sen hade jag med Kalle också, vi startade LA:3. Kqan väl säga som här att han gjorde lite som han själv ville emellanåt i programmet!! Så frustrerande! Vi fick 62,859% och blev deled tvåa. Men har bestämt mig för att inte rida fler tränsklasser på honom, för han är en helt annan häst på kandaret! Så nu blickar vi framåt mot Torn på söndag där vi ska rida en LA:6.

Kram på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0