sadel

Var och provade en globus tekna hos zanna, måste bara säga att mer engagerad och fantastisk människa och sadelprovare finns inte! Innan vi träffade zanna så använde sig inte av sadelprovare men vi har märkt skillnaden på en uyprovad sadel och en sadel som inte är utprovad. Kalle är ett väldigt bra exempel! Det räcker att jag rider i mammas sadel(prestige top dressage) och jag har en lammullspadd, han blir spänd och okoncentrerad. Tar jag då bort lammullspadden så blir han avslappnad direkt! Så när zanna provade ut teknan så låg den perfekt på honom och när jag jag satt upp och red honom så var han avslappnad. Hade med chasmine också, den låg inte lika bra på henne men det är för att hon inte är musklad som hon ska vara. Men det finns ju en anledning till det. Ska ha en korrigeringspadd så att hon kan muskla sig. Zanna var sååååå snäll så att jag fick låna hem sadlen så jag kan få prova den lite mer. verkligen super snällt!!



Kommentarer
Postat av: Alexandra

Hej,

Jag är intresserad av att själv köpa en Tekna och skulle väldigt gärna vilja veta vad du tycker om den.. Vad ligger den på för hästrygg?

Tack för hjälpen

Mvh Alexandra

2010-06-08 @ 21:29:24
URL: http://barefootangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0