Happy!!!!

Lite dålig uppdatering men vi har mkt att göra! Det är fullt ös medvetslös haha
Igår bytade vi hästar på dressyren och jag fick rida en äldre häst som glappar i kontakten men jag löste det bra och hennes ryttare tyckte att jag red henne fint. Och hon red kakan och blev helt kär i henne, inte särskilt konstigt! Och sen på em hoppade vi hinder på följd, kakan tyckte att det var skoj. 'Sen jag red kalle själv, inte jätte lyckat precis. Han var stark och ofokuserad, kakan stog och skrek i stallet och kalle svarade och reste sig emellanåt. försökte jobba med krabbgång och övergångar. Men fick igenom mina hjälper någorlunda.
Var super trött på kvällen och somnade tidigt!
Men som vanligt vaknade jag klockan 5 morgonen därefter suck!! Varför ska jag vakna så tidigt?

Idag har allt har allt varit super!
Vi började med att byta hästar, jag fick rida en super söt tinker korsning Flight. Väldigt annorlunda mot mina hästar men jag tyckte att jag löste det bra.
På em hade vi banhoppning wieee, vi fick hoppa lite högre ca 85 cm på vissa hinder. Kakan var såååå fin, sög tag i hinderna och var rund och fin i sprången.
Fick jätte bra kommentarer om min sits-att jag har en fin och stadig sits i både hoppning och dressyren. Jätte skoj att få höra!!
Sen red jag kalle också och vilken skillnad mot igår, idag var han mjukare och lydigare. Jag kände att min kamp igår hade gett resultat. Så nu ska vi jobba vidare själva, ska se om någon av tjejerna kan bara slå ett öga någon dag.

I morgon kommer mamma en sväng med bl.a mina tävlingskläder och innan dess ska jag ha min första teorilektion i stallet ang ströbädd men det känns rätt så okej.

Ni får ha det så bra så uppdaterar jag så snart jag kan!
Puss på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0