Kakan har alla 4 benen kvar!!!


Jag lovar Lotta, se på bilden!

Igår kändes allt skit, ville bara avbryta kursen. Jag får nämnligen inte ta ut och rida kalle utöver kursen och han behöver det för vi rider endast på fyrkantspåret och volter hmm känner att han behöver ridas mer lösgörande!
Men ev har vi en liten plan, får besked på det i morgon. Så håll tummarna för att det lyckas!!

Igår red jag kakan i dressyren, trodde att hon skulle vara über pigg men hon skötte sig, vara bara lite pigg i skritten där hon skulle trava hela tiden!!
Kalle fick gå hopp passet men vi hoppade inte utan vi red i fältsits! Vi var 13 st i ett 40 ridhus, kan säga att det var rätt så trångt!!

Idag gick Kalle dressyr passet, vi tränade på att rida cirkelbågar, alltså volter. Vi fick vara demostrations exempel idag, haha kalle höll på att nocka våran instruktör men jag lyckades hejda honom och hon märkte inget.

Kakan the cookie fick rida bommar och även hoppa lite studs, hon skötte sig bra och jag tyckte att jag fick kläm på henne lite. Men i slutet var hon riktigt taggad när man skulle fatta galopp, busfia!
Även när jag fattade galopp första gången så var hon väldigt snabb, liten racerhäst!

Men jag måste berömma Lotta, vilket skillnad det är på kakan på bara några månader. Hon känns mycket mer stadig nu!

Puss på er

Kommentarer
Postat av: Lotta

naaaa :) Gullig du är! Skoj att hon sköter sig min lilla räääcer häst. Trivs hon och kallisen?



Hoppas det löser sig med honom. Lamt att rida runt fyrkanten hela jälva tiden. Förresten, om ni ska hålla hopp/bom lektion, ta eamon övningarna då typ bombanan, klockan m.m. det är bra bra genomarbetade övningar.



kram på diig, saknar er alla 3

2010-06-15 @ 09:57:14
URL: http://hastfotografen.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0