min första lektion

har jag haft idag!
Jag hade en lektion i stallvård-ströbädd m.m. Det gick faktiskt riktigt bra, var nervös för att jag inte skulle kunna hålla tiden med det lyckades jag med. Sen fick jag bra feedback, på måndag ska jag ha min dressyrlektion ahhh hjälp!! Ska ha en genomgång om galopp, vet bara inte vilken förberedande övning. Får fundera lite till.

Idag har vi börjat med att helt ha elevleda lektioner, vi rider ju lite längre men kakan var sjukt pigg den sista lektionen hmmm. Hon tyckte att det var fjamntigt det vi glorde så hon hittade på egna rörelser så som att slänga in rumpan och gå sluta istället för att skritta rakt, sen kan hon även stå studsa på stället när hon vill galoppera haha mupphäst! Hon har kondis.
Kalle fick mest gå i hagen idag och jag tänkte att han skulle få fundera lite, det behöver han. Han brukar bli finare då. Ska trimma lite på honom i morgon.

Puss på er

Kommentarer
Postat av: Lotta

haha min häst hon kan :P Man märker när hon är trött.. = skit sur häst.. hehe

2010-06-20 @ 14:07:04
URL: http://hastfotografen.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0