Björnen

Har tränat nalle puh för rebecca idag så att vi ska bli mer samspelta och att jag ska kunna rida honom i hängtraven ordentligt. Det funkade väldigt bra med rebeccas hjälp och jag fick många bra tips hur jag skulle göra och hur mamma brukar rida fram honom osv. ska försöka få till 2 träningar till innan den 17:e. Känner att jag vill ha rätt så bra koll på honom tills dess. Men det var mysigt att rida honom, jag fick jobba med korta sekvenser av kort piruettgalopp och även passage. super skoj och nyttigt. Nu vet jag hur jag ska göra på kalle med hängtraven.

Bild från kommunmästerskapet.

Red även kakan, Lottas häst nu i veckan och hoppade henne lite. Ska låna kakan den 17:e också så jag kände att jag ville få in känslan på henne, hon är verkligen tvärtemot mina hästar! Men jag tror att jag kom på lite hur hon fungerar men hon är inte lätt alla ni som tror det!

I morgon är det tävlingar nere på anläggningen i båstad så min plan är att jag ska åka till åstorp och rida. PÅ söndag får vi spekulant på mio, håll tummarna allt ni kan!!

Ha det gött!



Kommentarer
Postat av: Linn Skjetne

Tack så hemskt mycket för hjälpen. Ska lätt prova ett Nova bett, de betten kostar ju inte skjortan heller så det är verkligen värt ett försök. Jag Rider på ett D-rings bett med kopparrullar på honom idag och det är fortfarande lite för svagt. Har ingen chans när han drar. Tack ännu en gång :)

2010-03-09 @ 17:22:31
URL: http://linnskjetne.blogg.se/
Postat av: Lisa

Äsch de vill inte riktigt som jag vill när jag tycker jag ska hinna med så mycket som möjligt.. Då strejkar det liksom lite. Men har lugnat ner sig lite nu igen, hoppas att det håller i sig annars blir det "utredning".

Kram

2010-03-13 @ 14:06:01
URL: http://lisakarolin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0