2011 fortsättning

Juli
Tävlade i Falkenberg och blev plac första dagen, en 4:e plac på 68%, Dagen efter så kändes han inte helt lika bra men han var ändå fin! Efter att sett procenten på telefonen blev jag förbannad och hämtade inte min kritik!(Har aldrig hänt innan) Hade sett hästar som gått programmet och haft massa missar och de bytade till höger och vänster och de fick 66% och jag hade inte direkt någon miss och fick 64%! Inte okej. Det var super varmt den helgen, är så varje gång vi är i falkenberg hmmm

Två veckor efter det åkte vi och tävlade på Hfrk summer dressage tour. Jag hade med mig båda hästarna för första gången. Jag skulle göra totalt fyra starter och körde hemifrån tjugo i sju och kom hem kl åtta på kvällen. Jag hade misstänkt att det skulle vara en lång dag så jag hade bokat dagboxar till dem.

Molly vann första klassen och flippade ut i andra klassen(blev nog lite trött) och med henne slutade jag 5:a i lilla cupen. Hade hon orkat med den andra klassen hade hon vunnit men så är livet!

KJalle gick bra i första klassen och den gick på träns! Bästa programmet på träns men domaren tyckte inte om oss tyvärr 63,4% men andra människor och domare kom fram till mig och tyckte att han hade varit jätte fin!
I andra klassen som gick på kandar gick vi in och glänste och vann den på 70,88% Underbart! Kom tvåa med honom i stora cupen!



Augusti

Tävlade Molly och kalle i Laholm med blandade resultat. Första dagen gick molly rätt så bra och vi hamnade på 73% 4 årsprogrammet och en tredjeplats. Dagen efter visade hon aitt unghästtrots, hon gick jätte fint och sen när man skulle fatta galopp så fattade hon fel och när jag då skulle bryta av så blev hon sur och stack på banan! Märr! Haha slutade på 62 % ändå.

Kalle gick två dagar första dagen blev jag plac, tror att det var nio plac. Andra dagen tjurade han på banan och skulle inte riktigt samarbeta men det var mitt fel då jag hade satt på trillorna och det gillade han inte!

Mamma och jag åkte till Öland och tävlade på deras fina anläggning! rekommenderar alla att åka dit och tävla om de har möjlighet!
fick till en ritt som var så där men det är nyttigt att åka iväg på meeting och se hur hästarna reagerar. Kalle fick kolik en dag efter att vi kom hem. Antagligen blev han lite stressad på meetinget och drack lite dåligt. Har nu lärt honom att dricka vatten med äpplejuice och då dricker han riktigt bra!




September

Månaden började inte så bra då jag fick säga farväl till min älskade Madicken, det var väntat men otroligt jobbigt!
image description

Sen efter det var det dags för tävling med kakan! Red en MSVC på henne, var väldigt nöjd med resultatet!65% på en häst som jag bara rider ibland! Jätte roligt


Molly fick även göra två starter denna månaden. Ena dagen visade hon sitt trotshumör så den starten stryker vi ett streck över. Dagen efter skötte hon sig mycket bättre och blev andreplac. på 68.9% duktig tös!
image description


Oktober

Mea skadade sitt öga två gånger! Suck!! Men det blev bra till slut!

Molly startade sista tävlingen för året och vi hade en liten miss som kostade oss segern men hon var duktig! Vi blev 2;a iallafall. Kändes bra att avsluta tävlingsåret på det sättet.




November

Hände inte mycket denna månaden, tränade på som vanligt. Jo kalle rullade fast och jag fyllde år. Mitt AS schabrak kom, såå snyggt!!
image description


December

Ja än är det ju december, vi tränar på med siktet på nästa års tävlingssäsong och dess mål! Har firat jul med de bästa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0