Helgen

Tävlade Molly i helgen och det var lite blandat resultat haha märks att hon är en unghäst.
På lördagen startade vi lb:2 i Åstorp och på framridningen så var hon lite muppig och lyssnade inte riktigt på mig hmm var inte helt nöjd men jobbade mkt med övergångar och fick henne att lyssna lite bättre. Inne på banan så blev det bara kaos!! Hon fattade fel galopp och när jag bad henne sakta av så bara drog hon. Dramaqueen!!! Och i den ökade galoppen så bockade hon suck...
Efter ritten red jag tillbaka till framridningen och där hittade hon på samma skit så tog tag i henne och jobbade med det. Efter att ha sagt till henne en gång så la hon av med tramset. Kände mig rätt så besviken men Hon är bara unghäst och bara riden i 8 månader totalt, det får man inte glömma.

På söndagen var det munka som stod på dagsprogrammet och vi startade en lb:1. Vilken skillnad på henne, hon lyssnade direkt på mig. Inne på banan var hon riktigt duktig, det vi behöver träna på är att rida rakare linjer. Men vi red ihop 69,6% och en andraplats. Sjukt impad av henne på prisutdelningen, både 1:a & 3:e dampade loss och for omkring och reste sig. Molly bara stod där och tittade på dem och undrade vad de gjorde haha.

Hon kan när hon vill dvs för det mesta.


Kommentarer
Postat av: linnea

Vilket fint träns, vad är det för något? :)

2011-10-02 @ 20:06:22
URL: http://lbergh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0