Kalle....

Har inte skrivit så mycket om kalle på sistonde och det finns en orsak!

Han har inte känts helt hundra och har börjat slå när man spänner gjorden. Han har aldrig gjort så innan så jag ringde Annete som är våran massör/homeopat. Hon har hjälpt oss mycket med hästarna innan. Jag förklarade för henne hur jag upplevde "problemet" och hon började känna igenom honom och hittade var det satt väldigt snabbt! Han är riktigt spänd i en muskel som heter pectoralis, den sitter mellan frambennen och sträcker sig en bit under magen. Det som är bra med Kalle är att man märker när man hittar rätt, han är väldigt tydlig att visa det!

Så hon masserade honom och när hon kom under magen bakåt mot bakbenen(hoppas ni fattar vad jag menar) så började han slå och visade tydligt att det var där som det var jobbigt!
Så nu stretchar jag honom efter varje pass och masserar även som Anette visade mig. Jobbar lite annorlunda med ridningen nu. Så får vi se hur lång tid det tar för att det ska bli bra, men det får ta den tid det tar.
Det som är super bra med anette är att hon "undervisar" en om hur man ska massera, stretcha osv så man lär sig hur man ska ta hand om hästen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0