Fodring

Marie frågade om hur vi gör med fodringen när man rider så tidigt på morgonen som jag gjorde igår.

Våra hästar får höensilage av pappa innan han kör till jobbet och sen när mamma och jag går upp får de krafftfoder. Men i och med att pappa och jag gick upp samtidigt så hann inte mina hästar få hö. Så jag tog med hö till dem och den hästen som inte reds fick äta hö, sen när jag kom hem fick hästarna(alla) krafftfodret efter att jag gjort iordning molly och kalle. På så sätt får de inte ont i magen för att de får krafftfodret för nära ridning eller snabbt efter ridningen. När jag kom hem så låg där ensilge i deras boxar så de hann tugga på det innan de fick krafftfodret.

Enligt mig är det mest logiskt att göra så!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0