Kärlek

Massa kärlek på mina fina hästar idag <3 Idag var de värda mycket pengar!!!

Började med Molly som vanligt. Hon har inte gått på några dagar pga att hon fastnade i dörren härromdagen och rev upp ett skrapsår precis där tränset är. Så därav så har jag låtit henne vila men idag såg det bättre ut och jag satte ett ludd så att tränset inte skulle skava. Så i och med vilan så var hon springig och hög i nacken som hon är när hon har vilat. Men jobbade med övergångar, skolor och skänkelvikningar och så småningom slappnade hon av. Då satte jag mig på en 20 m volt och gjorde övergångar från galopp till skritt och från skritt till galopp, de övergångar börjar bli bättre. den satte jag mig på en stor åttvolt och gjorde enkla byten och det fickade hon super bra! Åh hon är så rolig att rida!


Sen var det Kalles tur och under tiden jag skrittade fram så kom klubbens ordförande och hade tänkt harva så jag gick ut på den stora ridbanan och red istället. Ridbanan är superbra då den är stor, skulle gissa på att den är minst 70 * 60 m. Det gör att man kan rida lite annorlunda vägar jämnfört med i ridhuset, travade fram honom och gick snabbt över i galopp och jobbade på en mindre volt med att först rida öppna i volten till att sen ställa lite utåt men ändå behålla böjningen i kroppen och sen lätta i handen så han kan söka sig neråt. Fick honom snabbt att jobba i denna övningen och då börjar han frusta, så det är ett bra riktmärke. Efter det jobbade jag med skolor i galopp, öppna, sluta och förvänd öppna med mycket variation och däremellan 10 m volter. Han jobbade på så bra hela tiden utan att tjura till någon gång! Avslutade galopparbetet med enkla byten på olika linjer. Travarbetet innehöll skolor på olika linjer och efter det travade jag av honom i en låg form. Det var så härligt att sitta ute och rida och det tyckte nog kalle också ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0