Falsterbo

Nu har det verkligen gått in att vi var 3 ynka poäng från finalen! men vet ni vad? Jag eller rättare sagt vi är jätte nöjda!
Hon var bästa svenskfödda sto i 5års dressyren och det är inte fy skam precis.

Vi åkte ner till Falsterbo på måndagen med stopp först i malmö för att ckecka in på Ibis hotell och sen var nästa stopp i Vellinge där Molly skulle bo över natten. Sen åkte vi till Falsterbo och fick först våra band och det första vi gjorde var att gå till vår nya sponsor och wow vad fina släpen är!!!

Sen var nästa uppdrag att hitta sekretariatet och det var inte det lättaste men efter ett tag hittade vi det och fick reda på våra träningstider och då började det bli bråttom så gick snabbt en runda och pratade med utställare vi kände.
Hämtade Molly i "stormen" och åkte tillbaka till Falsterbo, från parkeringen till banan är det en bra bit att gå och är en väldigt stökig miljö så jag valde att Lotta fick leda oss till framridningsbanan. men självklart så skötte hon sig riktigt bra.

På framridningen var det mycket hästar och många av dem var rädda för tälten som smattrade och vimplar som blåste men vi prinsessa var stencool!! Så när vi äntligen fick gå in på arenan och träna där inne så kände jag mig väldigt lugn och kände mig inte orolig för att hon skulle vara tittig! De flesta hästarna var rädda för hästaffischen och de reste sig och vägrade gå så jag valde att inte låta Molly se det utan red vid affischen när där inte var några hästar och hon sket i den så efter max 10 minuter så var jag nöjd och vi skrittade tillbaka till parkeringen.

Sen hem och natta Molly och vi började leta efter någonstans att äta i Malmö och det var inte det lättaste då klockan var mycket men till slut hittade vi en restaurang med fantastisk mat!! Sen hem till hotellet och sova, det behövdes.

Morgonen började tidigt, kvart i sex ringde klockan och klockan sju var vi hos Molly och kopplade släppet direkt och självklart så lyckades jag klämma mig då och få en blodblåsa halvvägs under nageln, trodde att jag skulle spy så ont det gjorde men såg till att röra på fingret men shit var det bultade!

Lyckades knoppa Molly och sen borstade mamma och Lotta Molly, sen körde vi mot Falsterbo. Vi körde samma rutin som dagen innan, Lotta ledde Molly till framridningen. Denna dag var det mycket lugnare på framridningen, skönt!! Kände att jag hade lite mer tryck i henne än dagen innan, perfekt och längningarna fick jag till bra på framridningen! På tävling rider jag fram Molly ca 40 minuter totalt och gjorde likadant här och jobbade igenom henne i alla gångarterna.  Till slut var det dags att gå in på banan, först tittade Molly lite grand på gräsmattan de hade lagt dressyrstacketet men slappnade av rätt så snabbt. Vi gjorde ett rätt så bra pogram fick tyvärr inte till längningarna ordentligt men var nöjd med programmet och hur bra Molly skötte sig, det är guld värt!!Vi fick en lite ojämn bedömning och tyvärr drog E domaren ner rätt så rejält, tradigt! Men så är sporten!

Som sagt var det tre poäng som fattades för finak så vi blev 13:e ekipage i startlistan och 10:e bästa svanska ekipage inte fy skam precis. Jag är riktigt nöjd att jag kan hålla mig så lugn inne på banan på en så stor tävling!

Jag vill tacka för alla fina kommentarer och gratulationer som vi har fått!
Jag vill även tacka för det fina stödet jag har runt omkring mig och speciellt ett stort tack till mina föräldrar som låter mig rida denna underbara häst!

Nu satsar vi vidare på breeders!!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Vad otroligt fin hon har blivit, Molly! Vad duktiga ni är!



Tack för din kommentar! (visst har jag väl glömt att svara dig) :) Hon är så goo lilla Daisy. Ja, hon var ju föl nyss! (Och fölgrimman hängde med till för någon månad sedan, så stor är hon väl kanske inte ;) men växer, det gör hon.)



2012-07-14 @ 21:25:45
URL: http://blogg.flaxfux.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0