Vem beställde regnet?

Självklart började regna när Lotta och jag skulle rida, yeahhh!
Jaja det var bara att bita ihop och rida. Vi hade satt upp en linje med räcke 4 galoppsprång och sen ett högre kryss med sockerbitar bakom.
Började med att hoppa räcket och i bakhuvudet hade jag att han brukar stanna i börja och han brukar göra det på ett fult sätt, liksoom precis innan sprändet så man blir lite paff. Så nu var jag på honom direkt och snacka om att jag blev paff när han hoppade direkt, inget super språng men han hoppade!!!
Han hoppade rätt så spänt idag så det blev inga super språng, något blev där när han jobbade med sin rygg och då är det verkligen shit vad han kan hoppa!! Ska försöka hoppa honom oftare så att han lär sig att vara mer avspänd och använda ryggen som han ska.
 
Det var jätte länge sedan jag red i min hoppsadeln men direkt när jag kom upp i den så kändes det som hemma, är så glad att jag valde att köpa en ny när jag letade hoppsadel för den är verkligen formad efter mig och sen mina underbara stigbygglar!!! Hur har jag kunnat hoppa utan dem innan älskar att plattan är så bred och att de sviktar lite.
 
Är lite sugen på att åka på hoppträning för Johan med mini, vi får se vad det blir!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0