HAPPY!!!!!

Shit vad jag är glad!!!!
Har hänt lite grejor sedan sist jag skrev, kan ju börja med i tisdags. Tränade för Johan med mea, jag har länge känt på mig att hon går för bra och i tisdags kom bakslaget men jag lyckades reda ut henne med johans hjälp och vet nu hur jag ska göra när hon bara bromsar och tjurar mot hinderna. Så tillslut så var hon fin igen. En annanb häst som var fin var Poline, shit vad bra det gick för lisa och pollan. men det är de verkligen värda efter allt skit som de har haft:D Sen hem och träffa älsklingen, så skönt att få träffa honom, har ju haft lite abstinens!!! haha;)
Sen i onsdags så började jag med att rida mea, efter att jag hade släppt ut de andra busfröna. Och vilken skillnad, hon lyssnade super bra på mig, så jag tog några språng bara för att kolla hur hon var och hon var bättre än vanligt, helt amasing!!! Så det känns jätte skönt inför lördag. Sen var det lugn kväll igår, andreas och jag började se på en harry potter film men jag somnade, typiskt mig! Sen idag så sov vi lite längre, kl var halv tio när vi gick upp. Fixade lite frukost till oss och sen bestämde jag och mamma oss för att jag skulle hoppa kalle och puh. mea fick vila idag, tror hon behöver det. Men tillbaka till hoppningen av pojkarna, jag började med kalle. Sicken skillnad sen jag hoppade honom sist, det är bara för en månad sen. vi har haft en kotknackare till honom och det har gjort resultat. Hoppade ca 80 cm på honom idag och jag säger bara wow, han är så fin. Vi har ju bestämt oss för att han ska säljas då vi måste dra ner på hästarna och innan har vi tänkt att vi ska saluföra honom som dressyrhäst men efter idag så insåg mamma att han går bäst som hopphäst. så tanken är nu att jag ska träna honom i hoppning och sen låta honom tävla lite. Han ska kanske med på en pay and jump i åstorp på tisdag och hoppa 80 cm där!!
Sen red jag puh också, det var ett tag sedan jag hoppade honom men tycker det är skoj, problemet med honom är ju att han är tittig, en knasig björn;) men han hoppade också runt 80 cm och efter mkt om och men så fick jag honom över vattenmattan, STORT FRAMSTEG!!!!

Nu är jag på jobbet och ska jobba till kl 8.00 i morgon bitti. Måste börja spara pengar nu för i september så ska jag och älsklingen med hans familj till sicilien i 2 veckor, ska bli så skönt!!! Längtar redan!!!
image4


Älskar er alla<3

PUSSKRAM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0