Gårdagens ridpass

Igår så fick kalle gå galopprundan och meningen var att mea också skulle göra det men jag ändrade mig och red henne på fältet. När man rider henne på fältet så vill hon oftast gå hem men igår så tänkte jag på något som Patrik sa till mig för några år sedan. Aktivera hästen, sitt inte och rid i samma varv hela tiden, byta varv ofta. Så jag bytade varv ofta, red bara ett varv och sedan bytade varv. Hon blev väldigt fokuserad på mig och lyssnade. problemet är övergångar. För tillfället är hon på g hela tiden och bryter jag av till skritt så hoppar hon bara runt och vill bara galoppera. Samtidigt kan man inte sätta för mycket press på henne för då exploderar hon!

Någon som har ett bra förslag på vad jag kan göra med henne för att hon ska lugna sig?


Patrik på en av sina underbara hästar Scandic

Kommentarer
Postat av: Louise - Från flygplan till hästrygg ToR

Vi hoppas det !



Förresten länken som jag skickade till FB försvann och jag kunde inte se din kommentar. Men var det en plastrongnål ?

2010-04-21 @ 21:52:20
URL: http://formone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0