Träning

Det är lite intressant att se hur ryttare ser på träning. Det finns tävlingsryttare som anser att de är tillräkligt bra att de inte behöver träna regelbundet för en bra tränare. Och då pratar vi om LB-LA ryttare!

Min filosofi är att träna regelbundet för min tränare, visst ibland får man inte tiden till att gå ihop men jag försöker få ihop det! Sen ber jag oftast mamma slänga ett öga på vissa rörelser.
Om man inte tränar regelbundet för en tränare så är det lätt att lägga till sig olater och ens utveckling kan stanna upp.
En tränare ska finnas där för att hjälpa en lösa problem och för att puscha en vidare.

Utan min tränare Rebecca hade inte jag och Kalle varit där vi är idag, hon har hjälpt mig med att lösa många problem med honom och nu har man kunnat börjat njuta av resultatet.
För mig är det super viktigt med en tränare som kan sitta upp och rida hästen, då det inte alltid känns som det ser ut!
Rebecca kan jag alltid be sitta upp kalle, speciellt när jag har varit skadad så har jag bett henne sitta upp och rida honom. Och det är en trygghet för mig!!


Kommentarer
Postat av: Lotta

hahah tar det som en pik ;)

haha eller inte.. men jag måste komma igång med träningen igen, illa nu ju! haha

2010-12-20 @ 10:59:03
URL: http://hastfotografen.webblogg.se/e

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0