Kärlek!

Jag kan inte beskriva hur fin min häst är!

Har tävlat i falkenberg igår och idag. Igår red vi en LA:6, han gick super fint och vi var jätte nöjda men domaren var lite snål tyckte jag. Fick 64,18% och det blev en 6:e plac! Och jag var nu kvalad till MsvB till nästa år.
Idag så red jag en MsvC:2 för första gången! Han tjaffsade lite med tungan inne på banan pga av att jag inte hade dragit åt nosgrimman tillräckligt men annars var han fin. Och vi landade på 66,2% kändes bättre bedömd idag än igår. Fick kommentaren Flott ekipage :D och även här knep vi en plac, vi blev 7:e plac. Super roligt! Han har bara gjort en start i år som han inte har varit plac och det berodde på dåligt blodvärde i kombination att sadeln inte låg som den skulle.
Nu blir det inte tävlingen på en månad så nu ska vi stärka honom lite till och finslipa på detaljerna så att vi kan höja poängen lite till!

Mamma har också varit duktig denna helgen. I fredags blev hon 2:a plac i MsvB och idag deb hon och nalle i MsvA och det gick super bra! Dom landade på 62,8% och en av domarna hade gett henne nästan 65 % och den andra 64% och den tredje drog ner henne 60% men vi är super nöjda.När mamma red idag så blev det lite känslomässigt för mig, för den hästen mamma red i MsvA var pc och man fick henne itankaran när jag såg mamma och nalle. Och när jag red kalle så var det tvärtom för mamma, kalle är väldigt lik pc och det kalle och jag gör är en hyllning till pc<3. Mamma blev väldigt rörd över hur fin han har blivit och vilket jobb det ligger bakom.
Jag är glad att jag inte har gett upp med honom när han var som värst, ett stort tack till min tränare Rebecca Bejrum som har hjälpt mig enormt mkt med honom och som har en förståelse för hur han är!

Bilder kommer när Lotta hinner fixa dom, hon har mkt för tillfället. Stort tack till Lotta som alltid följer med och hjälper oss.

Kommentarer
Postat av: Linn Skjetne

fy vad roligt, grattis! :)

2010-07-04 @ 23:23:23
URL: http://linnskjetne.blogg.se/
Postat av: EmbLeM

Grattis till fina resultat :)



Du kikar väl in på min ridsportsblogg då och då va? :)

http://emblems.blogg.se/hast

2010-07-09 @ 22:28:45
URL: http://emblems.blogg.se/hast
Postat av: Sätilaryttaren Emma- En glimt av mitt hästliv :D

Hejsan :D

Jag kör veckans läsare på bloggen och det hade varit kul om du ville vara med :) Läs mer här: http://satilaryttaren.blogg.se/2010/july/veckans-lasare-d.html

2010-07-11 @ 19:05:27
URL: http://satilaryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0