Vellinge!

just nu befinner jag mig nere i Velling, det ligger en bit utanför Malmö. Har precis tagit mig en dusch på rummet och ska snrt gå och lägga mig, är rätt så trött med alla nya intryck. Rummen är inte moderna men de duger, sängen verkar rätt så skön!! Har även fått en super trevlig rumskamrat, hon är precis som jag när det gäller sov tider och det känns skönt. Man kommer att behöva sova, för på dagarna går allt i ett!!! Det är ett pressat schema fram till kl 18.00.

Vi började dagen med samling kl 10.00 och inkvartering av hästarna, mina står i ett stall som kallas för garaget, där är bara 3 stallplatser. Lite mysigt stall. slänger in en bild.

Sen efter det var det fika och genomgång, pyssel med hästarna och sen middag.
Efter middagen så skulle vi visa hästarna för hand, hmmm han väl säga som så att kalle inte visade sig från sin bästa sida, jäkla mupp!!! Han galopperade med mig och var helt ostyrbar men vad ska man göra annat än att skratta åt honom hehe. Sen var det kakans tur, hon skötte sig perfekt och jag kunde visa att jag kunde visa en häst vid hand.
Sen var det ridning på schemat, kalle skulle jobba idag. Inget super pass, svårt att få det som man vill när man inte kan rida som man är van vid, vi höll på i en timme, visst han var svett men han var inte trött. Får ev. rida honom lite själv om han blir för pigg.  Vi är 13 som rider samtidigt, det är rätt så trångt!! Vi fick rida lite utan stigbygglar, det var en sån känsla för jag känner att det är något jag kan. Men det kändes lite i magen för man tvingar sig att sitta exakt rätt. Fick en kommentar under ridpasset och det var att han skulle vara lägre i formen. Och det var ju lätt fixat.
Imorgon ska kakan gå dressyrpasset och sen ska kalle få hoppa, ska bli spännande.
Slänger in lite fler bilder.

Min älskling

Kakan!!!

Vårat rum

Ha det så bra
Puss på er alla!!

Kommentarer
Postat av: Lotta

NAAA fan vad söt kalle var på bilden :P

2010-06-12 @ 21:56:57
URL: http://hastfotografen.webblogg.se/
Postat av: Sätilaryttaren Emma- en glimt av mitt hästliv :D

Fin blogg :)



Händer idag då?:)

2010-06-14 @ 20:27:39
URL: http://satilaryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0