Björbäck

Då var helgen över och också björbäcks stora tävling är över. Man längtar redan tills nästa år! Björbäcks rf är en av de bästa när det gäller att arrangera tävlingar.
Jag gjorde totalt 4 starter på 3 hästar! Kan väl säga att jag är trött, det var rätt så intensivt på fredagen!
Först ut var mea och hur det skulle gå med henne hade jag ingen aning. På framridningen fick hon panik och flippade ut, men med mammas hjälp så lyckades jag rida på en liten volt längst ner på framridningen. Efter hand kunde jag utöka min lilla volt till ett litet fyrkantsår som kanske var 15x30 m. Folk tyckte nog att vi var lite konstiga men skit samma. Sen fick mamma leda oss upp till banan, snacka om att man kände sig som en ridskoleryttare ungefär. Efter ett varv runt banan så flippade hon igen och stack iväg men fick hjälp att få henne tillbaka. När vi kom in på banan så slappnade hon av lite, det var som hon sa: ska vi inte hoppa? men så skööönt!
Där var delar av programmet som vi fick till och jag var jätte nöjd med att kunna genomföra programmet. Vi lyckades skrapa ihop 61% och fick kommentaren att det var en härlig häst med spänningar att jobba med och att jag hanterade det bra på banan. Super bra kritik!


Sen efter det gjorde jag 2 starter med Chasmine i LB:2, hon var inte på sitt bästa humör och har för tillfället en trotsperiod! Vi lyckades skrapa ihop 59,3% och 60%, en av domarna skrev att det var en väldigt vacker häst! Det är bara att fortsätta jobba på så släpper det så småningom.


Sista starten gjorde jag med Kalle i LA:6, sist gick det ju inte så bra med dent fanns ju anledningar.Har haft problem med sadeln och sen så har vi raspat tänderna. Efter det blev han en annan häst, mkt mer samarbetsvillig. Men tillbaka till tävlingen, han kändes fin inne på banan, fick en flashig känsla. Hans trav har blivit sååå fin! men jag känner att han behöver stärka sig lite till i galoppen för det där sista. Men vi red ihop 67,4% och blev en 5:e plats! Hans 5:e dressyrtävling! Så nu har jag ett kval till MSVB nästa år om jag inte väljer att tävla det i år. Om jag inte startar det i år så behöver jag bara en till bra ritt i LA:6 eller MSVC:1.


Lotta gjorde också bra ifrån sig och vann ena LB:2. Mamma Placerade sig i alla sina 3 MSVB starter!
Nu längtar vi redan till nästa år då det är dags att inta Björbäck igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0