Det är dags att inse....

Tyvärr är det bara för mig att inse att mea inte kommer bli någon tävlingshäst inom hoppning. Frågan är vad de har gjort med henne i holland, för något har de gjort!
I tisdags var vi och hopptränade för eamon och hon var hur fin som helst!! Hon sög tag i hinderna och jag fick börja göra förhållningar, det har inte hänt innan.
Sen igår så åkte jag på en Pay and jump i össjö, hon var hur fin som helst på framridningen, avslappnad och gjorde exakt vad jag bad henne om.
Sen när jag gick upp till framhoppningen, brakade det loss. Hon blev så stressad, hon kastade sig och stack, jag hoppade av ledde upp henne till framhoppningen och satte upp inne på framhoppningen. Likadant igen! så jag gick upp igen satte upp och hon får bara panik!Sticker igen och då kände jag att nä det är bara att inse, det något som stressar upp henne på hopptävlingar! Fattar inte vad, vi diskuterade och vi tror att de har pressat henne på något sätt i Holland, vid någon slags tävlingsform.

Jag satt upp på henne igen och gick tillbaka till framridningen och direkt så lugnar hon ner sig när hon kommer bort från stimmet! det är som att det blir för mycket för henne.
Så nu ska jag börja rida mer dressyr på henne så hon får bli dressyrhäst, känner att jag kan inte sälja henne. Hon betyder väldigt mycket för mig. Ska rida dressyr några dagar nu och känns hon bra så anmäler jag henne kanske till Björbäck om 2 veckor, vi får se!


Kommentarer
Postat av: LIsa

Vad synd :((

2010-05-06 @ 22:11:18
URL: http://lisakarolin.blogg.se/
Postat av: Louise

Usch , vad tråkigt !



Tack för tumhållningarna, de hjälpte ! <3

2010-05-14 @ 15:35:04
URL: http://formone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0