Olyckor!

I björbäck hände 2 olyckor, 2 personer blev sparkade av hästar. Först en man på fredag men det verkade ha gått rätt så okej. Dagen efter hände det en rejäll olycka, en tjej ledde en häst och den blev skrämd och då något sätt lyckades den sparka henne i huvudet. Hur det gick med henne har jag ingen aning om, men hon var åtminstonde vid medvetandet. Efter att ha sett dessa olyckorna så börjar man fundera. Det är bara att inse att det är en farlig sport vi håller på med och vi måste ha mer säkerhetstänkande. Har man en häst som är rädd av sig så kanske man ska ha hjälm när man leder den. Man måste börja tänka out of the box!
En sak som jag började med förra året är att ha hjälm på mig när jag broddar.

Hur gör ni i erat säkerhetstänkande? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0