2011

Tänkte göra som Lotta och summera året!

Januari
Hände inte jätte mycket men hade problem med Kalle och vi hade väldigt olika åsikter.
Och Lotta ramlade av en häst och bröt nyckelbenet så jag red kakan lite.


Februari
Jag började rida Molly för att vi skulle sälja henne och jag var lagom lång. Hon såg ut som en ponny när pappa red henne haha
Vi var även på GHS och shoppade loss lite. Köpte bla 2 anna scarpati schabrak, veredus dressyrskydd osv.
Började träna för Falk på "allvar" med Kalle.



Mars
Tränade för Falk och kalle började gå bättre.
Vi bytte foder till Iform, det bästa fodret!
Jobbade vidare med Molly.



April
Fölisarna började "komma".
Vädret blev fint och vi slapp den j**la snön. Underbart att kunna rida ute.
Hästarna fortsatte att utvecklas.



Maj
Min fölis föddes<3
Kalle var jätte fin på falk träningen.
Vi tog nya försäljningskort på Molly och jag kände mer och mer att jag inte ville sälja henne.
Jag sälde min tekna sadel och jakten efter en ny sadel började.
Startade Kalle på 2 tävlingar, Björbäck och Klippan. Red 2 klasser, första dagen glömde jag min kavaj. Så typiskt mig men som tur är så har vi bara 12 min till björbäck så pappa körde hem och hämtade kavajen åt mig. Domaren hade en låg skala så vi fick 62,55% och blev 10:e plac. Dagen efter så red jag fram honom alldeles för länge! Han blev lite trött på banan och domaren och vi var inte riktigt överens!
Efteranmälde till Klippan och red fram inte lika länge och på banan kändes han super fin!!! Hade en liten miss men slutade på 67,87% och det blev en 4:e plac.





Juni
Molly startade sin första tävling och gjorde det med bravur! SÅ lugn och fin, vi red ihop 69,95% och en 4:e plac. Vi bestämde oss även då för att behålla henne!
Tävlade även henne i Lanskrona och det gick sådär men jag var ändå nöjd, för hon blev skrämd på framridningen flera gånger och vi lyckades ändå rida ihop 64%
Jag "hittade" även pinnen och hans nya ägare :)


Resten kommer i ett annat inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0