Gårdagens ridpass

Igår red jag ett dressyrpass med Molly. Fokusen låg på att hon skulle bära sig lite bättre i en högre form och även rakriktningen. Det var någon gång hon ignorerade min skänkel och jag då tryckte till lite extra, då blev hon sur haha. Men hon kändes bättre ändå. Red även igenom Falsterbo's 5 års program som är en variant av LA:3 an, Kände mig rätt så nöjd med galopp programmet, sen är det ju inte perfekt men jag tror på att förbereda i god tid så ska rida program på genne ofta. Ska även lära in FEI 5 års programmen.

Med Kalle fungerar det inte att rida igenom hela programmen då han lär sig snabbt programmen så oftast rider jag bara delar ur programmet och inte på just det stället där de ska vara. Självklart så rider jag igenom program som jag aldrig ridit förr. Kalles morbror Cappuccino som jag hade och red kunde programmen så han visste var varje övergång var så man fick vara på honom så han inte gjorde övergängarna för tidigt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0