Helsingborgs fältrittklubb

I lördags var vi ju då iväg och tävlade på HFRK, åkte hemifrån tjugo i sju vilket betydde uppstigning kl fem.
Hade både molly och kalle med mig och de skulle gå två klasser var. Först ut var molly som gick en Lc:2 ( jag hade inte ridit Lc på minst i 10 år, har aldrig ridit Lc på stor häst!) hon kändes väldigt lugn och sansad på framridning, kände att hon lyssnad på mig. I programmet så kändes hon jätte fin tills någon öppnade en dörr bakom henne så hon blev lite rädd men jag fick tillbaka henne snabbt igen. Jag var nöjd medvår ritt och skoj att pappa fick vara med och se henne, han har aldrig sett henne på tävling. Det roliga var att han hade samma uppfattning som mamma och jag, hon är så lätt att ha med sig! Tänk det är bara tredje tävlingen hon är ute på. Men tillbaka till resultatet, vi fick 69,28% och var tredje ekipaget som startade och det höll hela vägen! Vi vann! Wieeeee hon är så duktig. Och för första gången fick hon vara på prisutdelning, skoj med en klubb som har prisutdelning till häst. Nyttigt för hästarna. Och hon stod så snällt, en lätt häst att ha på prisutdelningar.



Sen var det Kalles tur att starta, jag hade valt att starta en LA:3 då den ingick i stora cupen. Träns är inte riktigt kalles grej haha. Men det har aldrig känts så bra innan i ett program på träns, han skötte sig riktigt bra men jag blev lite besviken på poängen 63,54% och en vän som är domare kom fram och tyckte också att poängen var fel. Hon hade sett ekipagen innan och hon tyckte att kalle hade varit bäst och han skulle varit placerad. Jaja då vet jag att jag inte ska rida för domaren som dömde!

Sen var det mollys tur igen, en LB:1 och nu i efterhand skulle jag struntat i den! På framridningen speedade hon upp och lyssnade inte riktigt på mig. Och på banan var hon inte riktigt avslappnad och när jag skulle fatta vänster galopp så fattade hon fel hela tiden, suck!! Men hon var trött och då försvarar hon sig genom att bli springig så det blir bara en klass om dagen i fortsättningen! Vi hamnade på 62,4% och hamnade i mitten någonstans. Pratade med domaren efter klassens slut och hon undrade vad det var som hänt då hon dömnde henne på hennes första tävling. När jag förklarade så tyckte hon att det var synd men att det är en väldigt fin häst!
Vi deltog ju även i lilla cupen och där slutade vi på femte plats! Jättefina rosetter fick vi :)


Efter det var det dags att göra vid kalle igen och rida Msvc:2, ett program som passar oss väldigt bra! Han var så fin redan på framridning, "trampade" honom lite och han surnade inte till-duktigt! Inne på banan var han riktigt duktig, visst vi fick inte riktigt till slutorna men det kommer. Efter att ha skrittat av honom fick jag resultatet 70,889% det är det bästa vi har haft hittintills och han var jätte fin så vi förtjänade poängen. Vi höll ledningen hela klassen ut och vi vann. Obeskrivlig känsla, att få skritta in på Kalle först på prisutdelningen var väldigt speciell.
Det roliga var att vi blev tvåa i stora cupen!! Otroliga hästar jag har<3



Är otroligt stolt över mina hästar som skött sig så bra, dom stod lugnt i boxarna under dagen, de äter och dricker som de ska och tar allt med ro. Vi kom hem kl 8 på kvällen så det var en lång dag.


Vi poserar här hemma inför kortet till iform( men detta hoppas jag att pappa inte skickade!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0