My number one

Molly har gjort sin tävlingsdebut, vi startade en LB:1 i Båstad. Jag ville rida ett enkelt program nu i början, LB:1 flyter på rätt bra och jag tycker att det är super bra för unghästarna!
Vi tog ut henne rätt så tidigt ifall hon skulle vara tittig men hon var coollugn! Så skönt!! Red fram henne och jobbade med övergångarna och att hon ska vara framme för benen. Framför min ritt var det en paus så jag passade på att gå till collectingring rätt så tidigt för att låta henne titta lite där. Men det behövdes inte.
Hon skötte sig super bra inne på bannan, lite vinglig ibland men det var ju första gången! Mamma och jag var super nöjd med ritten och var nöjda med ritten.
När vi hade skrittat ner till trailern ringer lotta och berättar att vi hade fått 69,6% Helt otroligt!
De poängen räckte till en fjärdeplats! Otroligt stolt över henne och en att kunna lämna henne i släpet när vi var och anmälde och fikade osv, och då stod hon lugnt. Såna saker betyder mycket för mig.

Nu tränar vi vidare mot nästa tävling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0