Pinocchio

Jag köpte en b-ponny för några år sedan Cinderella. Köpte henne när hon var 2 år med målet att betäcka henne så småningom. Det som lockade mig mycket att köpa henne var att pappan till henne var Sörbys O'boy som jag hade sett mycket hos elise. Och O'boy är en super trevlig hingst med super bra temperament och rör sig trevlïgt.

När Cindy kom till oss så var hon inte lätt att hantera, de förra ägaren hade sagt att de hade gjort mycket med henne men det var inget vi märkte av. Hon vände rumpan till i boxen när man skulle gå in till henne, hon gick inte att fånga i hagen osv. Vi fick succesivt bygga upp ett förtroende med henne men det tog väldigt lång tid för att pappa skulle kunna ta in henne från hadgen. Vissa gånger fick han låta henne gå lös in, då hon följde efter sina hagkompisar och visste var sin box var. Som treåring gick hon 3 årstestet och fick 8:or på typen, extrimeterna och galopp och sen fick hon 7:or på huvud,hals och bål, skritt och traven men vi tycker att hon skulle haft 8 på traven för hon travade riktigt fint men så är det ibland. Hon blev klass I.

Året efter föddes "pinnen" som är efter halvblodshingsten Lambourghini. Som föl var pinnen då underbar, han var väldigt social och super mysig! Han blev lite mer reserverad som unghäst men det blev bättre med tiden. När han var 2 år så sålde jag honom till en tjej som skulle rida in honom och utbilda honom men i år så upptäckte jag att låg ute på annons. Tråkigt men har "hittat" tjejen som har köpt honom och det ska bli jätte skoj att följa dom tillsammans.





Kommentarer
Postat av: Lisa

han är ute på annons nu med, för jag och min mamma ska ner och titta på honom... om det är samma häst, vilket jag tror att det är :)

2011-07-26 @ 14:20:26
URL: http://tavlingsponni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0