Hjälm eller inte.........

Det är den stora frågan som diskuteras

Jag anser att det är upp till var och en att bestämma om man vill rida med hjälm eller inte.
Själv så rider jag med hjälm MEN jag har inte alltid gjort det! När jag var yngre red jag mkt utan hjälm. Jag hade två äldre läromästare som var väldigt snälla men visst det är ingen ursäkt. När jag sen började rida unghästar så åkte hjälmen på  och den har stannat på (förutom vid fotograferingar). Jag har tom gått så långt att jag har hjälm när jag broddar och longerar. Och jag känner mig speciellt trygg med hjälmen på när man longerar busiga unghästar.

Sen en bidragande faktor att jag använder hjälm att jag har hittat en hjälm jag älskar



Charles Owen jw så underbar, har 2 st! En brun och en blå, den bruna har jag till vardags.
Är lite sugen på en gpa air speed som man kan ha på sommaren, men får se bad plånboken räcker till haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0