Min prins<3

Under tiden jag har haft min praktik, har jag ridit mina hästar, kalle har haft den största fokusen!

Falk träning

Dag 1-
jag hade haft lite dålig känsla dagarna innan, känt mig stressad över att jag tyckte att jag hade hittat känslan sen förkylningen. Och det berättade jag för Falk när vi hade våran lilla pratstund innan passet och sen när jag satte igång så kändes det bättre och Falk tyckte att han var jätte fin! Vi jobbade mkt med samlad galopp och 10 m volter på medellinjen, super nyttigt!! Fick även tipset att när kalle har fått en skrittpaus på lång tygel och jag ska börja trava så ska jag bara korta tyglarna, skita i var huvudet är och sen itraven se till så att han kommer i rätt form. På detta sättet slipper vi att bråka.  Jobbade även med att variera formen i alla gångarterna. Efteråt diskuterade vi årets tävlingsupplägg och vi kom fram till att låta kalle gå MSVC detta året ut och se till så att han är riktigt stark i kroppen och sen låta honom gå MSVB till nästa år.

Dag 2- lättare att hitta känslan nu men kände att han var lite trött i kroppen för dagen. Vi jobbade med skolorna och lekte med dom för att det inte skulle bli jobbigt för honom och så att han inte surade till. Jobbade i en högre form i galoppen men efter ett tag blev han trött och började hänga sig på höger tygeln. Direkt plockade vi ner honom i form och travade på ordentligt samtidigt som jag red lätt och sen i galoppen låg form och lätt sits samtidigt som vi galopperade framåt.

Falk var väldigt nöjd med vår utveckling och tyckte att jag hade tränat på det som vi hade gjort sist.

Equiterapeuten
Har ett tag velat kolla igenom kalle och hade tänkt använda mig av en tjej som har kollat kalle sen innan men fick inte ihop någon tid som stämde så jag hittade en annan tjej istället som var så duktig! Hon använder sig av kiropraktik, laser och massage! Perfekt!
Hon hittade en del på kalle så hon ska kolla honom om 2 veckor. Det som var skönt med henne var att jag skulle skritta honom dagen efter och andra dagen skulle han joggas. Redan första dagen när jag skrittade honom tyckte jag att det var skillnad, han kändes mer positiv och framåt på rätt sätt. Sen andra dagen när jag skulle jogga honom- kändes som jag var i heaven!! Vilken känsla, han var så mjuk i kroppen. Har aldrig haft en sån fin känsla innan!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0