Olyckan

Ni som är vän med mig på fb vet om att jag var med om en liten olycka häromdagen. Tänkte berätta vad som hände.
Jag skulle rida en väns unghäst som har varit lite bråkig på senaste tiden och hade fått behandling av en equiterapeut och equiterapeuten hade velat att unghästen skulle ridas och känna om det hade blivit någon skillnad av behandlingen.
Jag skrittade några varv och tyckte inte att det var någon skillnad och lotta ( som också var på banan) sa trava några varv och känner du ingen skillnad så lägg inte ner någon tid på det utan skit i det då. Precis när hon hade sagt det fick unghästen för sig att den skulle sticka och då tog jag tag i den och då reste den sig och tappade balansen och jag föll av med ryggen före. Den första smärtan jag kände var i mina axlar och kände paniken växa, har ju redan problem där sedan innan. Men när jag sedan kom upp på benen kände jag att det var ländryggen som fått sig en smäll. Det gjorde ont hur jag än gjorde, efter ett tags funderade så bestämde vi oss för att åka till akuten. Var där inne i ca 3 timmar, blev skiktröntgad och som tur var "var" det bara mjukdelsskador och njuren hade fått sig en liten smäll.
Tog det lugnt igår och tar det lugnt idag och tror att jag kommer att ta det lugnt i morgon också. Kan ju bara säga som så att man har tur som jobbar inom sjukvården, man kan hur man ska resa sig för att undvika smärtan. OCH vad hade jag gjort utan min magnet!!! Den har verkligen hjälpt till med att sätta igång blodcirkulationen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0