Trött.se

Usch nu är jag helt slut! Samlar mina krafter inne just nu för att fixa det sista sen.

Gick upp kl 7 så att vi skulle kunna hinna rida galopprundan innan Lotta skulle börja jobba. Jag red Molly och slängde på henne gummipelhamet då hon har varit lite för "på" när vi har ridit ut och det blev en jätte bra skillnad. Hon lyssnade mkt bättre och jobbade på mkt bättre.
Hon ska ändå snart få kandaret på sig då jag anser att man inte ska vänta för "länge" med att rida unghästarna på kandar. Vi slänger på unghästarna kandar och rider ut dem i skogen så det blir så naturligt som möjligt och då blir de inte tjaffsiga och osäkra när man sen ska trimma med kandaren.

Efter det så åkte jag ner till anläggningen för att trimma nalle och kalle. Nalle gick mkt bättre idag än igår, hittade honom lite bättre idag och idag kunde vi göra tvåor, lite piaff, passage och skolor. Det är otroligt roligt/nyttigt att rida en häst som är så välutbildad.
Kalle jobbade bättre idag än igår, igår var han lite tjurigare igår men idag kändes det bättre. Jobbade med skolorna och enkla bytena. Trampade honom lite och det hjälper honom att slappna av.

Nä nu ska jag gå ut och fixa med hästisarna och det är snart dags att ta in dem. Så puss på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0