Förändring av licens

Vet inte om alla har läst ang förändrade licenser till nästa år.
Ryttarelicenserna kommer att delas in i åldrar så det kvittar vilken nivå du rider på för du betalar för din åldersgrupp. De som förlorar på detta är de som rider lokalt, själv så löser jag alltid en seniorlicens så jag tjänar faktiskt på det. Seniorlicensen kommer kosta 750 kr.

Tyvärr kommer man behöva förnya sin hästlicens varje år men det kommer kosta 200 kr. Trodde att de skulle ta 900 kr för det så det blev ju en "positiv" överaskning.

Tråkigt då det säkert kommer begränsa vissa ryttare.

Vad tycker ni om detta?


Kommentarer
Postat av: Lotta

Meckigt tycker jag mest att det är! Men men om det gör det bättre så. Sen känns det lite trist att man lagt ut 900kr redan och sen måste betala ytterligare pengar varje år.. skönt för dom som inte har hästlicens då blir det ju billigt.



Nä kandaret beställer jag från utlandet om det inte är till bra pris.. dumt att betala 3000kr mer i sverige ju

2011-10-04 @ 08:46:20
URL: http://hastfotografen.webblogg.se/
Postat av: Tina

Jag hade ändå tänkt lösa hästlicens nästa år, så nu kommer jag nog att göra det iår så är det klart sen.

Hade nog tänkt mig en regional licens nästa år med och då hade det väl ändå blivit dyrare så...

Men det kan ju bli till det bättre också! :)



Köper man höstlicensen innan dec iår så är den livslång, men inte om du köper den nästa år, då är den en sån som måste förnyas varje år- som jag förstod utav ridsports artikel...

2011-10-04 @ 21:53:35
URL: http://tinatjejen.blogg.se/
Postat av: Team Nyrk!

Hejsan, jätte trevlig blogg! :)

Kom gärna in till den nya hästbloggen, TEAMNYRK!

Två hästgalna & deras storhästar, hoppning & dressyr! Byta bildlänk elr bloglovin?:)



Kramar F&V på TeamNyrk!

2011-10-06 @ 12:15:53
URL: http://teamnyrk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0