I´m in heaven

Mina fina fina hästar
Måndag

Molly red jag innan Falk träningen och hon var riktigt fin! Hon börjar mer och mer förstå det här med skänkelvikningar och öppnor. Jobbade även med början till bakdelsvändningar, skrittar på en stor volt och flyttar bakdelen lite inåt och flyttar henne några steg inåt så att hon trampar några steg åt sidan. Fick en fin känsla på henne.

För Kalles del så var det Falk träning som gällde, jag har varit lite orolig att han skulle vara tjurig och det hade varit tråkigt då det har gått så mkt framåt sen förra träningen. Men jag hade inte behövt oroa mig! Han skötte sig så bra, tjurade lite två gånger men var väldigt lätt övertalad. Falk undrade om det var samma häst som sist haha, han tyckte att vi hade kommit långt sen sist.
 Vi jobbade med slutor på diagonalen och det har varit våran stora stötesten men det gick väldigt bra och det var bra slutor vi gjorde! Tränade även på att fatta galopp från halt och i början gick det inte alls så bra men när falk sa till mig att knappt flytta ytterskänklen bakåt och inte göra något med inner skänklen så gick det super bra. Likadant i de enkla bytena. Efter den träningen var jag helt slut! Att rida Kalle ett "ordentligt" pass är rätt så krävande jämfört med de andra hästarna men nu måste vi börja puscha oss lite mer på hemmaplan :) '

Tisdag
Idag var det Mollys tur att träna för falk. Efter att värmt upp henne en liten stund kallade falk på mig och tyckte att hon hade blivit väldigt fin sen sist, rundare i formen och traven har mer kardens nu. Skoj att få det bekräftat!
Med henne jobbade vi med att hon ska ta tag mer i bettet och jobba från bakbenen till bettet och hon blev väldigt fin.

Något som Falk påpekade mycket till mig är att när hästarna gör som jag ber dem om ska jag bara låta dem vara ifred och inte gå på dem i onödan. detta motstrider allt jag har lärt mig innan men jag märker hur tillfreds hästarna blir av det och jobbar på bättre då.

Som jag sa till Falk idag, varje gång man tränar för honom lär man sig något nytt!

Längtar redan tills nästa gång

Kommentarer
Postat av: Lotta

Det är RG men nästan samma färger som AS.. letade lite inspiration ;)



Här kan du göra

http://www.mon-cheval.fr/cheval/06/04/italy/_753.html

2011-10-26 @ 13:41:39
URL: http://hastfotografen.webblogg.se/
Postat av: Tina

SV: Hej!

Ingen medryttare. Men mycket planering!

2011-10-27 @ 20:24:57
URL: http://tinatjejen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0