Kaos.se

Gårdagens uteritt var verkligen KAOS!!! Vi skulle rida klätterrundan och med oss hade vi tre hästar som är korädda, slutade med att pappa ramlade av(väldigt ovanligt), två hästar lösa. Som tur var lyckades jag sitta kvar på kalle och så fort jag fick stopp på honom så kunde jag hoppa av och hjälpa till att fånga in de lösa hästarna. Den ena lösa hästen som är en av våra unghästar lyssnar väldigt mkt på oss, så när jag kom i närheten av honom så räckte det med att jag pratade med honom så stod han still så jag kunde fånga in honom. Och då stannade även den andra lösa hästen kvar så vi fångade dem rätt så lätt.

 Sen fick pappa gå och uppehålla korna så att de inte sprang och så fick jag gå förbi med pappas och min häst. Man var rätt så svettig efter den pärsen och då var klättring kvar som gick super bra, det är rätt så jobbigt för hästarna. Trodde att kalle skulle vara helt slut efter detta men kände när vi galopperade den sista biten vilken energi där var kvar i kroppen haha.
Så senare när vi skrittade hem, så skulle trave en bit för att komma bort från stora vägen, ner till vår hage, då började kalle galoppera istället haha. Han är en buse och en duracellkanin. Var super trött i mina knän efter den turen då jag verkligen hade fått klämma med knäna när kalle for omkring, sen är mina knän inte riktigt som de ska så det spelar ju in.

I en sån här situation är det skönt att rida kalle för även om han blev rädd och uppstressad så lyssnar han väldigt mycket på min röst, så jag kan "kontrollera" honom rätt så mycket med rösten. Och i denna situationen gjorde det väldigt mycket. Jag har märkt när andra har ridit honom så lyssnar han ändå mest på min röst, Lotta red honom för ett tag sedan samtidigt som jag satt på nalle och när jag "pratade" med nalle och bad nalle göra saker så gjorde kalle likadant fastän att lotta inte hade bet honom göra det haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0