Falk träning

I början av veckan var det dags för falk träning igen, sex veckor sen sist. Kalle och jag har haft lite diskussioner vid varje ridpass ett tag och falk hjälpte mig och hittade en lösning på det så dagen efter träningen så skötte han sig super bra, så det känns skönt!

För lilla molly så var det hennes andra träning för falk och han tyckte att det hade hänt mkt på dessa sex veckor. nu fick vi jobba på att variera henne i alla gångarter och hur jag ska variera henne i galoppen utan att det ska bli för jobbigt. Vi red lite skänkelvikningar, jag har börjat föra in det lite i vårat arbete och det kändes riktigt bra när falk hjälpte oss.

Denna gången är det bara en månad tills han kommer nästa gång, längtar redan tills nästa gång! Men just nu tagar vi inför tävling i helgen, hoppas hon sköter sig och visar det hon kan. på de senaste tävlingarna har hon fått för sig att fatta fel galopp, busfia! Hon gör det bara på banan så vi får se hur det går denna gången!

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Hur länge skulle du vänta mellan lymfangit och tävling? Och vad skulle du basera det på?



Att skriva att du inte skulle tävla på en häst som haft lymfangit innebär ju att en häst som någon gång haft det i sitt liv aldrig kan tävla igen...

2011-09-22 @ 19:51:18
URL: http://jeeanette.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0