Nya stövlar

Igår köpte jag nya stövlar, har haft problem med att mina cavallo är för hårda i skaften och har haft problem att komma runt med underskänklen när jag rider molly. Så jag provade mammas stövlar och vilken skillnad, kändes som att jag slapp "bryta" knäna när jag red. Så jag bestämde mig för att köpa ett par Mountain horse victoria som junior och youngriders landslaget har tagit fram. De är så sköna och till ett väldigt rimligt pris, 2499 kr!

Pressmeddelandet från Mountain Horse: 
"- Landslagstjejerna har engagerat sig helhjärtat i framtagningen av kollektionen och bidragit med värdefull input i hela utvecklingsprocessen. Det är ett unikt samarbete som vi nu ser resultatet av, säger Louise Grietze, marknadschef på Mountain Horse.

Victoria-stöveln hade inte sett ut som den gör idag om inte ungdomarna hade fått vara med och påverka. Resultatet märks i flera genomtänkta lösningar:

Dressyrstövlar är normalt styva i skaften och bekväma att rida i först efter att de format sig runt fot och vad. Det har man arbetat aktivt med att komma ifrån, utan att ge avkall på traditionell elegans.

Därför ser Victoria ut som en traditionell dressyrstövel, men skaftet har mjukare skinn, och på baksidan av vaden finns en fräck resårpiping som gör att stöveln sitter perfekt och bekvämt från första dagen. Den nedre delen av stöveln är styvare för att ge ett ge det stöd för ankeln som dressyrryttarna efterfrågar.

Stöveln har en nätt sula och en smal, men rymlig sko, vilket gör den till en elegant unisexmodell.

- Vi har också satsat på en av världens bästa kvalitetsdragkedjor och placerat den på insidan av vaden för att få en hållbar stövel med ett så elegant snitt som möjligt, säger Rolf Sjösvärd, skoutvecklare på Mountain Horse.

Victoria finns i svart och elegant brun, och i en bred variation av storlekar. Priset är 2495 kr.

Samarbetet mellan ponny-, junior- och young rider landslagen kommer att synas tydligt i MHs sortiment framöver, parallellt med de etablerade kollektionerna.

- Sponsorskapet med Mountain Horse är speciellt på så sätt att ryttarna är så delaktiga. Det är ett väldigt uppskattat upplägg, säger Annica Westerberg, landslagsledare för ungdomarna."






Så om någon söker dressyrstövlar så har jag 2 par att sälja strl 39 petrie och strl 40 cavallo piruette. Hör av er vid intresse!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0