Falk träning

Anledningen till att jag är så dålig på att uppdatera för tillfället beror på att tentor men det ska bättra sig i slutet av veckan! Falk var i Sverige Måndag-Tisdag. Molly fick gå i måndags och Kalle i tisdags( igår).

Molly

 Fick mycket beröm hur fin hon har blivit i kroppen, han tyckte att hon hade musklat på sig rätt så mycket vilket var jätte roligt att höra! När han frågade om hur det hade gått sen förra gången så tyckte jag att jag hade haft problem att få upp henne i den lite högre formen som vi hade tränat på förra gången. Men efter att jag hade ridit en stund så tyckte han att hon var fin i formen och det var en "bra" form. Okej då kan jag sluta noja mig med det då :p Fick jobba med att hon skulle gå fram till bettet och självmant bli rak i kroppen. Detta gjorde vi genom öka och minska tempot. Sen fick vi rida öppna på medellinjen(!!!), det ska vi träna mer på hemma kände jag och vi fick även rida halvt igenom och rida sluta. Har aldrig ridit sluta på henne utan jobbat mer med förvänd öppna. Men hon gjorde det hur enkelt som helst, underbar känsla! Man märker att Falk gillar henne, han nämner väldigt ofta ohh se hon dansar, hon är en riktigt fin häst osv. Pratade med honom om mitt långlångsiktiga mål och han tyckte att det ska inte vara några problem då hon visade upp lite högre rörelser när hon blev lite uppskrämd. Detta känns super bra!

 Kalle

 Kalle har nog faktiskt aldrig gått så bra innan! Falk tyckte dock att vi inte skulle "banta" honom längre utan nu skulle vi öka maten lite grand för han hade tappat lite för mkt. Med honom jobbade vi med samma arbete, han ska komma fram till bettet genom tempo ökningar och minskningar. Fick även rida öppnor på långsidan sen halvt igenom sluta men jag ställer honom rak i halsen för att få över honom på blivande yttertygel. När jag kommer ut till spåret så går jag direkt in i öppna, det var jätte nyttigt! Sen fick jag även i galoppen sitta på en volt och först rida öppna i volten och sen ställa honom lite utåt men ändå ha kvar ställningen till öpnna i kroppen. Där fick jag honom på båda tyglarna väldigt lätt, när jag hade gjort det ett tag så skulle jag ge honom tyglarna och han kunde då gå i en låg rund form av sig själv och bara galoppera på.
Han blev fin av detta!!

Man önskar att man hade kunnat träna för Falk varje vecka! Men ska åka ner där om några månader och vara en vecka där i träning. Längtar tills dess men innan det så har vi en ny träning att se framemot ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0