En favorit inom aveln

Eftersom min familj har bedrivit avel i totalt i ca 40 år och man får sina favorit hingstar. En favorit jag har fått är Black coffee. Han själv är väldigt trevlig och avkommorna blir super trevliga!  Vi har fött upp 6 Black coffee avkommor och jag har varit med och utbildat 4 av dem. Och det som alltid har slagit mig när jag ridit dem är hur ridbara de är, de har hög ridbarhet och lättlärda! Det som är roligt att de har olika mammor( 4 mammor) så det är Black coffee som nedärver sig bra.

Lite info om honom:

Black Coffee 168 cm, född 1999 e. Bellini 817 u. Amandla e. Chapman 757-Carnoustie xx.

Black Coffee är en hingst med tre naturligt starka gångarter, ärlig framåtbjudning och med ett bra temperament.

Fadern Bellini var bruksprovsetta med bland annat de höga poängen 44 exteriört, 10-10 löshoppning,
9-9 uppsutten hoppning, 9 på trav, 9 på galopp.
Han tävlades framgångsrikt upp till och med svår klass innan han tyvärr avled.

Black Coffee har även ett starkt möderne där modern Amandla är helsyskon med godkända hingsten Baryschnikov som har vunnit 1,40 hoppning och placerat sig i GP dressyr i Tyskland. Modern är även helsyskon med Chomsky som placerade sig högt på rikskvalitetstävlan.
Black Coffee´s helsyster Batseba hade prestationsdiplom i gångarter.
Mormors far Carnoustie är en av de mest betydelsefulla fullblodshingstarna genom tiderna.

Black Coffee godkändes som specialbegåvning i dressyr vid förra årets bruksprov
och var den ende hingsten som belönades med betyget nio i både trav och galopp,
och hade därmed årets högsta dressyrindex.




Kommentarer
Postat av: Emma -Dressyrsnack.se

Vad kul att du har kvalat till Falsterbo, och vad kul att du gillar Black Coffee. Jag har tränat och tävlat hans helsyster Batseba i flera år, och där snackar vi oxå världens bästa temperament! Oslagbart! :) //Emma

2012-06-26 @ 19:09:23
URL: http://dressyrsnack.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0