Falk träningen

Här kommer den utlovade uppdateringen om falk träningarna.
För första gången tränade jag Molly båda dagarna och det gick jätte bra.  Hon var faktiskt piggare andra dagen.

Han tyckte att hon hade musklat på sig fint men behövde bli lite tjockare så vi får öka på ensilaget, har även valt att kombinera iform stuteri med iform tävling för att få lite mer energi.

Jobbade med övergångar och att "byta riktning" ofta för att hon ska vara uppmärksam på mina hjälper och bli mjuk och smidig.  Vid hemma jobb ska hon gå i låg rund form då hon inte har problem med att komma upp i formen.

Vi jobbade en del på galoppserpentinerna, jag har tyckt att jag rider rakt över medellinjen i bågarna men tydligen inte. Så falk hjälpte mig med dem, det kändes jätte konstigt men ska jobba med dem så vi få ett jämnt flyt.

I traven jobbade vi både med att ta halvhalt och tänka passage och sen rida framåt och upprepa det ofta, sen jobbade vi med att jag satt ner och gav henne handen men hon skulle behålla balansen och takten, nyttigt!

Falk satt upp på henne och red henne en stund på lördagen, han har inte suttit på henne sen i augusti! Han tyckte att hon var fin att rida, skoj att höra. Han fick loss henne lite extra så det kändes bra!

Nu kommer han inte förrän i augusti, så vi få träna på själva tills dess.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0