Stallet klart för idag

Har ridit och mockat, skönt att vara klar med det så är det bara kvällsfodring kvar :)

Red molly först idag, jobbade med en låg form idag. Hon kändes rätt så fin i kroppen, hennes galopp har förbättrats mycket på kort tid. Hon har lätt för att galoppera samlat. Visade för mamma galoppdelen i MSVC:1 och hon var impad hur fint hon gör det. Så planen är att hon ska starta någon/några Msvc i höst.

Kalle sa jag igår att han var lite loj, idag var det tvärtom!! Hade tagit fram två bommar och ett sockerbitshinder. Han var som en raket idag! Länge sedan jag hade hoppsadeln på och även länge sedan han hoppade. Jobbade mycket på bommarna och att han skulle byta över bommen och inte efter. Bytte han inte över ommen så var det avsaktning till skritt och ny fattning. Gick bra tillslut. Sen fick han ta hindret några gånger och fick till ett fint språng tillslut. Men tror att det är dags att lotta och jag får till en hoppträning för johan, det behövs!

Har bakat fika till gänget, ska bara frosta dem men medans de gör det så ska jag hoppa in i duschen.


Tjingeling



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0