Björbäck

Då var årets björbäcks tävling över för detta året. Vill börja med att tacka eldsjälarna Marie och Kenneth för allt jobb de har gjort, ni är fantastiska! Vill även tacka alla andra funktionärer som har deltagit och jobbat med tävlingen!

Kan väl säga som så att det inte var våran meeting. Vi red LA:3 på fredagen och hon kändes fin på framridningen men väldigt väldigt taggad. Tyvärr blev hon skrämd under programmet av ett pucko som stod och riste sina skydd och andra grejor i närheten av banan. Vi fick ihop 62,258% och det hon skrev stämde. Hon blev skrämd och efter det var hon spänd som bara den, tyvärr. Har nog alrig varit så arg som jag var efter ritten. Jag var så arg att jag höll på att börja gråta. 

På lördagen debuterade vi MSVC:1, tyvärr har hon börjat med att bli förbannad ibland när jag tar i henne och då tar hon upp huvudet och sticker. Hon gjorde det en gång på framridningen men sen fick jag tag i henne och hon var fin men var lite på tårna. Travprogrammet fick vi inte riktigt till och när vi skulle fatta galopp så fattade hon fel och när jag tog i henne då så stack hon, suck!! Fick tag i henne och gjorde om fattningen, efter det hade vi nästan bara 7:or i galoppprogrammet. Vi slutade på 61,064% och med tanke på vad som hände så är det okej.

På söndag morgonen gick jag upp tidigt och red igenom henne hemma och jag kände att jag fick igenom det jag ville, skönt trodde jag!!
På framridningen var hon fin tills precis innan det var dags att rida runt banan, då stack hon igen, suck!
Så jag red in och när jag skulle halt så kände jag hur hon spände sig och började sticka, så jag lyckades göra en liten volt och sen halt på medellinjen. sen efter det red jag bara på säkerhet och det märktes ju i programmet och i resultatet 63,548%.

Efter den ritten så kände vi att vi måste kolla tänderna och det har vi gjort idag! Och vilken tur att vi gjorde det!! Hon hade två stora vargtänder och de har vi tagit bort idag. Så nu ska hon gå med hackamore en vecka och sen kan jag börja rida på bett igen och sen i slutet av juni så kommer hon tillbaka och ska titta hur det ser ut.
Känns skönt att vi kollade upp det, så nu kan det bara bli bättre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0