Laholm

I helgen tävlade vi i Laholm, red två LA:3 på lördagen och söndagen.

Lördagen
När jag började rida fram så kände åhåh det här kan gå hur som helst, hon var sjukt taggad och låg på hela tiden. Ibland kändes det lite oroande men jobbade mkt med övergångar och skolor i trav och galopp. Gjorde även galoppskänkelvikningar för att få henne mjuk och uppmärksam.
Inne på banan så låg hon på och jag fick hela tiden påminna henne om att jag satt uppe på ryggen men samtidigt hade hon ett sånt tryck. Vi landade på 71,93% och med kommentaren längst ner: WOW!!!
Jätte roligt!! Det ledde till en andra plats, wiieee vad roligt!!

Söndagen
På framridningen så var hon lite lugnare så jag fick "kicka" igång henne men annars jobbade vi med samma saker på framridningen.
Inne på banan hade hon inte samma tryck som hon hade dagen innan men hon var fin! Dock red jag fel, suck!!!!
Vi hamnade på 65.16% och en 4:e plats. Hon är så duktig!!!

Under denna helgen har domare(inte bara de som dömde), ryttare och andra människor kommenterat hur fin hon är och vilken potential hon har! Så roligt att få höra då vi tycker ju att hom är fin!!

Riktigt nöjd med helgen, nu tar vi det lite lugnare tills det är dags för ribban och björbäck :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0