Ännu en dröm har blivit sann

Fredag morgonen började med att det ösregnade och blåste ordentligt! Inte jätte roligt väder att tävla i men jag bet ihop och valde att inte ta på mig de nyaste tävlingsbyxor och tog min gamla eurostar kavaj. Packade ner mollys ländtäcke och hennes chinchilla fleece med hals.

Lyckades sadla i transporten då det vräkte ner, sen på med ländtäcket och upp i sadeln.  I början var det bara jag och en annan ryttare på framridningen, många ville nog inte rida fram för länge i regnet men jag visste att vi behöver bra med tid på framridningen. På framridningen kändes hon riktigt spänd i galoppen och bockade några gånger men annars var hon fin i formen och travade på riktigt bra. Där var en strykning innan mig men jag red in på banan tidigare och min kommentar till domaren var” jag är klar när ni är klara” haha.

Travprogrammet var bra, ena mellantraven fick jag inte riktigt till då hon fick blåsten och regnet från sidan och hon höll tillbaka. Jag kände i skritten hur mycket mitt arbete med skritten har hjälpt henne, vilken skillnad! När jag fattade galopp så var hon lite spänd men det släppte efter hand, fin förvänd galopp och de enkla bytena var riktigt bra!

Tyckte att vi hade gjort ett helt okej program men vi kunde egentligen mer i både trav och galoppökningar men blev hämmade av vädret.

När vi hade klätt på Molly med sitt tjocka hals fleecetäcke och lastat henne så tog jag upp min telefon för att kolla vad vi hade fått och såg siffrorna 78,65!!!! Skrek rakt ut ” vi har kvalat” mamma kom fram och kramade om mig. Så glad jag blev!!

Trav                                                 7,8                       Bra takt. Mjuk och elastisk. God vilja till samling

Skritt                                               7,5                       Avspänd. Taktmässig och aktiv

Galopp                                             8,0                       Fin rytm och balans. Vilja till samling

Lösgjordhet                                      8,0                       Fin kontakt, liksidig, lydig, självbärig

Allmänt intryck                                  8,0                 God potential. Väl frramtagen i takt med utbildningsskalan

 

Så nu ska vi deltaga i Breeders !!!                   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0